Pachinko

0
187

Η σειρά Πατσίνκο είναι μια κορεατική σειρά, οχτώ επεισοδίων, αμερικανικής παραγωγής της Apple TV+, που διαδραματίζεται στην Κορέα και στην Ιαπωνία, σε διάφορες χρονικές περιόδους της ιστορίας, βασισμένη στο βιβλίο της Κορεάτισσας συγγραφέως Λι Μιν-Τζιν (Lee Min-Jin).

Η ιστορία ξεκινά το 1915, στο νησί Γιόντο (Yeongdo) με τις συνθήκες γέννησής της νεαρής Κιμ Σον-Τζα (Kim Sun-Ja) και την ιστορία της οικογένειά της. Η νεαρή κοπέλα θα γνωρίσει τον Κο Χάνσου (Koh Han-Su), έναν Κορεάτη που δουλεύει για την ιαπωνική μαφία και ρυθμίζει το εμπόριο στο νησί, για λογαριασμό των Ιαπώνων, και θα τον ερωτευθεί. Οι δύο νέοι ζουν τον έρωτά τους μακριά από τα αδιάκριτα μάτια, μέχρι που η Σον-Τζα θα μείνει έγκυος. Αφελής και ερωτευμένη η Σον-Τζα θα πιστέψει ότι ο Χάνσου θα την παντρευτεί, μόνο για να ανακαλύψει το μυστικό του. Είναι παντρεμένος και με μοναδικό σκοπό να την κάνει ερωμένη του. Η Σον-Τζα αρνείται να ζήσει στην ντροπή και να εξευτελίσει την οικογένειά της και αναγκάζεται – από ένα γύρισμα της μοίρας – να παντρευτεί τον κληρικό Μπεκ Ισάκ (Baek Isak) και να ταξιδέψει μαζί του στην Ιαπωνία.

Στο 1989, ο Μπεκ Σόλομον (Baek Solomon), θα ταξιδέψει από τις Η.Π.Α., όπου ζει και εργάζεται σε μια κατασκευαστική εταιρεία στην Ιαπωνία, με σκοπό να κλείσει μια μεγάλη οικονομική συμφωνία και να πάρει προαγωγή. Προϋπόθεση για να γίνει αυτό, είναι να πείσει μια ηλικιωμένη κυρία να του πουλήσει το σπίτι της. Ο Σόλομον επιστρατεύει την γιαγιά του Σον-Τζα, που βρίσκεται, πλέον, σε προχωρημένη ηλικία.

Η σειρά κάνει πολλά και εύστοχα πηδήματα στον χρόνο, αλλά και σε διάφορες ενδιάμεσες χρονικές περιόδους, διηγώντας μας την ιστορία των δύο ηρώων μας και των μελών των οικογενειών τους. Μαθαίνουμε την ιστορία του Χάνσου πρίν την γνωριμία του με την Σον-Τζα, αλλά και μετά και, φυσικά, λίγη από την ιστορία των Κορεατών εργατών στην ιαπωνική κατοχή – μια μαύρη σελίδα της ιαπωνικής ιστορίας, που η Ιαπωνία προσπαθεί ακόμα και σήμερα να ξεχάσει.

Έλαβε πολλές θετικές κριτικές και βραβεία σε διάφορες οργανώσεις τόσο για την σκηνογραφία, αλλά και τις ερμηνείες. Η πολυβραβευμένη Γιούν Γιού-Τζουν (Youn Yuh-Jung), γνωστή μας από το «Minari» (2020), που κέρδισε και το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία αυτή, αλλά και πολλά άλλα βραβεία, όπως βραβείο SAGA, βραβείο BAFTA και το Independent Spirit Award, εξαιρετική ως ηλικιωμένη Σον-Τζα, ο Λι Μιν-Χο (Lee Min-Ho), για άλλη μια φορά μας έδειξε την δεινή ερμηνευτική του ικανότητα, ενσαρκώνοντας έναν στιβαρό, ώριμο και δυνατό Χανσού, που κινεί το ενδιαφέρον του θεατή και ο οποίος, μετά τον στρατό, μεγαλουργεί. Τέλος η καταπληκτική Κιμ Μιν-Α (Kim Min-Ha), με το γατήσιο και υπνωτιστικό βλέμμα της και την βελούδινη, μπάσα φωνή της, ίσως η πιο πετυχημένη επιλογή για τον ρόλο της. Μικροσκοπική αλλά τόσο δυνατή και ατρόμητη, άρπαζε την ζωή από τα μαλλιά και έκανε το καλλίτερο που μπορούσε, με ό,τι της δινόταν, αντιθέτως από την ευαίσθητη και δειλή Τσε Κιόνγκ-Χι, που εξαρτιόταν αποκλειστικά από τον σύζυγό της. Το σίγουρο είναι ότι οι δυσκολίες της ζωής ατσάλωσαν τις γυναίκες και τις έβγαλαν μπροστά. Γενικώς, μπορώ να πω ότι η επιλογή των ηθοποιών ήταν εξαιρετικά πετυχημένη.

Για την σκηνοθεσία και την σκηνογραφία, δεν θα πω πολλά, αφού το κοινό και οι κριτικές ήταν αποθεωτικές και σαρωτικές και η άποψή μου ταυτίζεται μαζί τους. Η σειρά αποπνέει μια μελαγχολική γοητεία, σε μεταφέρει στον χρόνο και σε ταυτίζει με τους ρόλους. Ζεις και πονάς με τους ήρωες, τα πάθη και τα συναισθήματά τους και καταφέρνει να σε βάλει στους ρυθμούς της – είτε στον νωχελικό τρόπο που αντιμετωπίζει ο Χάνσου την ζωή, είτε στους φρενήρεις ρυθμούς που ζει ο Σόλομον. Και εδώ έγκειται και η εξαιρετική σκηνοθεσία των Κοκονάντα (Kogonada), και Τζάστιν Τσον (Justin Chon), που κατάφεραν να αποδώσουν τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής, με μεγάλη επιτυχία.

Το όνομα της σειράς προέρχεται από τα δημοφιλή ομώνυμα παιχνίδια της Ιαπωνίας, κάτι σαν τα γνωστά μας φλιπεράκια ή κουλοχέριδες. Τα παιχνίδια αυτά, αν και δεν βασίζονται στην έννοια του τζόγου, που απαγορεύεται με νόμο στην Ιαπωνία, έχουν την ίδια ιδέα. Οι μπάλες, που κερδίζει κάποιος από τα μηχανήματα, απαγορεύεται να ανταλλαχθούν με χρήματα και να βγουν από την αίθουσα, μπορούν, όμως, να ανταλλαχθούν με μάρκες και αυτές με την σειρά τους με χρήματα, εκτός της αίθουσας του Πατσίνκο, δημιουργώντας μια τεράστια αγορά κερδών αξίας, περίπου, 300 δις δολαρίων. Από το 2015 θεωρείται ότι τα μηχανήματα Πατσίνκο παράγουν περισσότερα έσοδα από τον τζόγο απ’ ό,τι το Λς Βέγκας και η Σιγκαπούρη μαζί.

Τα καλά νέα για τους λάτρεις της σειράς είναι ότι ανανεώθηκε και για 2η σεζόν, όπου μένει και να δούμε ολόκληρη της ιστορία της οικογένειας και την κατάληξή της.

Στοιχεία Σειράς:

Είδος: Δράμα
Σκηνοθεσία: Κοκονάντα (Kogonada), Τζάστιν Τσον (Justin Chon)
Σενάριο: Λι Μιν Τζιν (Lee Min Jin) βιβλίο, Χιού Σου (Soo Hugh)
Δίκτυο: Apple TV+
Επεισόδια: 8
Ημερομηνία Προβολής: 25 Μαρτίου – 29 Απριλίου 2022
Γλώσσα: Κορεατικά, Ιαπωνικά, Αγγλικά
Χώρα: ΗΠΑ, Νότια Κορέα

Διανομή Ρόλων:

Λι ΜΙν-Χο (Lee Min-Ho): Κο Χάνσου (Koh Han-Su)
Κιμ Μιν-Α (Kim Min-Ha): Κιμ Σον-Τζα (Kim Sun-Ja)
Γιούν Γιου-Τζουν (Youn Yuh-Jung): Κιμ Σον-Τζα (Kim Sun-Ja) ηλικιωμένη
Τζιν Χα (Jin Ha): Μπεκ Σόλομον (Baek Solomon)
Νου Σανγκ-Χιόνγκ (Noh Sang-Hyun): Μπεκ Ισάκ (Baek Isak)
Τζονγκ Ουν-Τσε (Jung Eun-Chae): Τσε Κιόνγκ-Χι (Choi Kyung-Hee)
Χαν Τζουν-Γου (Han Joon-Woo): Μπεκ Γιόσεμπ (Baek Yoseb)
Σότζι Άραϊ (Soji Arai): Μπεκ Μοζάσου (Baek Mozasu)
Κάχο Μινάμι (Kaho Minami): Ετσούκο Ναγκατόμι (Etsuko Nagatomi)
Μάρι Γιαμαμότο (Mari Yamamoto): Χάνα (Hana)
Φελίς Τσε (Felice Choi): Τσε Κιόνγκ-Χι (Choi Kyung-Hee), ηλικιωμένη

Το βιβλίο κυκλοφορεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ίκαρος και θα το βρείτε εδώ:

https://ikarosbooks.gr/835-patsinko.html

Πηγές:

https://asianwiki.com/Pachinko_(Drama)

https://en.wikipedia.org/wiki/Pachinko_(TV_series)

https://en.wikipedia.org/wiki/Pachinko

Η βαθμολογία μου:

 

Απαντήστε στο θέμα

Σχολιάστε πρώτοι!

Ενημέρωση για
avatar
wpDiscuz